Senaste inläggen
I slutet av 80-talet, början av 90-talet byttes träsyllarna ut mot betongsyllar på sträckan Avesta-Frövi. Bilderna är tagna mellan Fagersta och Ombenning och är klickbara för större format. Text under bilder.
Vägen mellan Fagersta och Ängelsberg syns i bakgrunden.
Här lade man ut tryckbankar i samband med upprustningen, strax norr om Sundbo dammsjö.
Härunder följer fem bilder från Drevviken, som är beläget mellan Skogås och Handen utefter Nynäsbanan. Där byggdes ett sidospår utan fast växel på 80-talet för en transformatortransport, även en betongplatta gjöts, där
transformatorn skulle lastas av. En klätterväxel lades in när transporten kom, spåret låg kvar efter dubbelsspårsbyggnaden, och är kvar än i dag enligt sattelitbild på Eniro.se
Här följer tre bilder tagna 1965 och 1967. Text på bilderna, som är klickbara för större format.
På väg mot Nynäshamn
Västberga söder om Stockholm. Bilderna klickbara för större format.
Essingeleden t.v och avfart till Årsta bakom skjulet.
Här följer en bildserie, fotograferad av min bror Björn Elthammar under en dag vid Flemingsberg, Björnkulla. Text på bilderna, bilderna är klickbara för större format.
Tågnr. ska vara S102
Tågnr. ska vara S106
Tågnr. ska vara S411
Tågnr. ska vara S 152
Tågnr. ska vara S417
Text under bilderna. Bilderna är klickbara för större format.
Eskilstuna lokstation
Nyby bruk, strax utanför Torshälla.
Eskilstuna?
Nykvarn.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|