Senaste inläggen
Några bilder på detta tåg. Text på eller under bilderna som är klickbara för större format.
Fotot taget vid uppehållet i Skebobruk
Östra änden vid Edsbro.
Tack John T för bestämning av plats.
Plats okänd.
Plats okänd.
Plats okänd.
Fotot taget från bron där väg 280 gick över järnvägen mellan Rimbo och Edsbro.
Tack John T. för bestämning av plats.
Härunder är en bild från Hallstavik den 1/2 2017, spåret mot Hargshamn har fått ny macadam, Holmens byggnad skymtar till höger.
Här följer bilder tagna under en utfärd på Frykdalsbanan den 23/10 1966. Bilderna är tagna av min bror Björn Elthammar. Han vet inte vid vilka platser längs Frykdalsbanan de är tagna.
Bilderna är klickbara för större format.
Lysvik.
Min bror gjorde en resa med Lions den 24/5 1970, resan utgick och slutade i Krylbo, färdvägen var Krylbo- Borlänge-Falun-Borlänge-Ludvika-Fagersta-Krylbo. Text på och under bilderna som är klickbara för större format.
Fula skyltar på vagnarna.
Ännu ej levererat Rc-lok?
Infarten till Fagersta från Ludvika idag, mycket sly har växt upp. Arbete för nytt ställverk pågår.
Bilden tagen den 8/12 2016
Sex bilder på Y1 mot Oskarshamn tagna från motorvagnen på smalspåret. Linjerna går nära varandra från Hultsfreds station och ca. 2,5 km söderut.
Text på bilderna som är klickbara för större format.
Text på bilderna som är klickbara för större format.
Bilden ovan är tagen tidigast 1984 då ovanstående manövervagn levererades, tack John T. för påpekande. Bilden härunder är tagen samma dag som bilden ovan.
Bilderna som min bror taget stämmer på datum, han har koll på när bilderna är tagna.
Text på och under bilderna som är klickbara för större format.
Observera plintar för nytt teknikhus och nya kabelrännor, detta för att kunna fjärrstyra Fagersta C i framtiden.
Härunder två tåg i snörök strax N.O Fagersta strax efter kl. 10, den 9/11 2016.
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 | 21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|