Alla inlägg den 27 juni 2016

Av Ulf - 27 juni 2016 15:35

I februari 2015 gjorde jag en tågresa från Malaga till Sevilla och tillbaka med ett regionaltåg på det bredspåriga nätet.

Här följer några bilder från Malaga och Sevilla, även en bild från Granada och en bild från linjen till Fuengirola finns med i slutet.

Text under bilderna. Bilderna är klickbara för större format.


Tåget jag åkte med från Malaga.


 

Malaga


 

Malaga


 

Malaga


 

Depå för snabbtågen utanför Malaga


 

Sevilla


 

Sevilla


 

Snabbtåg i Sevilla


 

Sevilla


 

Sevilla


 

Utsikten från Alhambra mot Granadas järnvägsstation, Ett T68- liknande lok står på bangården.


 

En disig dag på väg från Malaga till Fuengirola.  

Av Ulf - 27 juni 2016 11:58

Var i Sevilla i februari 2014, där finns en spårväg där vagnarna drivs med el från batterier som laddas vid laddstationer vid hållplatserna. Text under bilderna. Bilderna är klickbara för större format.

Laddning precis genomförd, strömavtagaren på väg ned. Batterierna laddas några minuter vid mellanhållplatserna och längre tid vid ändstationerna.


 

Linjen går genom den gamla stadsdelen, katedralen till vänster.


 

Katedralen till höger. Det är ett komprimerat (spårförslingring lyder facktermen) dubbelspår en bit genom den gamla delen av stan, i övrigt vanligt dubbelspår.   

Presentation


Hej!
Jag har startat denna blogg för att visa mina, min bror Björns och Yngve Vikströms järnvägsbilder från 60-talet och framåt.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards